EnglishPolish

Żywice polimerowe – co decyduje o jakości naklejek wypukłych

Żywice polimerowe – co decyduje o jakości naklejek wypukłych

Promowanie własnej marki za pomocą materiałów reklamowych, takich jak naklejki wypukłe, należy do jednego z najbardziej skutecznych działań marketingowych opierających się na bezpośrednim oddziaływaniu na odbiorcę. Warto zatem dołożyć wszelkich starań, żeby te gadżety promocyjne były wykonane z wysokiej klasy surowców, ponieważ to właśnie jakość tego rodzaju produktów decyduje o ich skuteczności. Naklejki wypukłe produkuje się przy użyciu żywic polimerowych – jest to nazwa stosowana na ogół w odniesieniu do bardzo szeroko rozumianych tworzyw sztucznych, w tym wypadku chodzi jednak o żywicę epoksydową oraz dwuskładnikowy poliuretan. Obydwa materiały mogą występować w formie półpłynnej, lepkiej cieczy lub miękkiego ciała stałego i stanowią powłoki o naprawdę wysokiej odporności chemicznej. Zarówno jedno, jak i drugie rozwiązanie znajduje bardzo szerokie zastosowanie w wielu gałęziach przemysłu. Jeśli jednak chodzi o wykorzystanie ich do produkcji naklejek wypukłych, o wiele lepiej sprawdza się żywica poliuretanowa.

Na pierwszy rzut oka obydwa materiały nie różnią się zbytnio między sobą, jednak z czasem ulegają one zużyciu w różnym stopniu. Chociaż jeden i drugi materiał cechuje się dużą odpornością na uszkodzenia mechaniczne, to żywica dwuskładnikowa znacznie lepiej znosi próbę czasu. Problemem tej drugiej, epoksydowej, jest to, że stosunkowo szybko traci ona swój kolor – pod wpływem codziennego użytkowania oraz wystawiania na oddziaływanie promieni słonecznych ulega ona żółknięciu, co znacznie obniża jej wartość. Jest to przyczyną negatywnego postrzegania przez odbiorców marki, której logo widnieje na naklejce. Natomiast gadżety wykonane z dwuskładnikowego poliuretanu nie tylko nie niszczą się, ale także na długo zachowują znakomity wygląd. Estetycznie wykonane naklejki, które świetnie znoszą próbę czasu, są zatem doskonałą wizytówką dla każdej firmy, która dołącza je do swojego asortymentu. Idealnie sprawdzają się więc jako materiały zachęcające do skorzystania z oferty danej marki.